Josephina Stichting

Projecten

Een van de eerste projecten die op het pad kwam van de Josephina Stichting was de realisatie van een demonstratiekeuken voor moeders en kinderen die in de nabijheid leven van het St. Francis hospital in Mutolere, Oeganda.

Op 1 mei 2009 werd de demonstratiekeuken feestelijk geopend in het bijzijn van de voorzitter en de toenmalige secretaris. Een gedenkwaardig moment.

Moeders wordt geleerd hoe ze uit producten die ze zelf in hun tuin verbouwen een volwaardige maaltijd kunnen samenstellen. Daarnaast wordt hen ook geleerd hoe om te gaan met hygiëne en hoe de veiligheid (kookvuur) te betrachten ten aanzien van hun jonge kinderen.

Voor een overzicht van de meest recent gerealiseerde projecten, ga naar projecten 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013 en 2012.